Kedves Olvasó!
Mielőtt elkezdené az imádságokat böngészni, előtte kérem szánjon időt arra,
hogy az ehhez a témakörhöz tartozó
bevezetőt is elolvassa!
Igyekeztem az
imádkozásnak és az imának a lényegét, és a célját összefoglalni, és bízom
abban, hogy az itt leírt imádságokat őszinte hittel és szeretettel fogja
alkalmazni.
Manapság az ún.
modern gondolkodás sajnos feltűnő ellenszenvet mutat az imával szemben, és
ennek az oka az, hogy nagy hiányosságok vannak az emberek hitében, ezáltal a
világszemléletük teljesen személyiség központúvá vált, következésképpen nem
képes semmiféle oksági összefüggést felfedezni az imádságban foglalt kérelem,
és az utána bekövetkező esemény között. Ezzel szemben a vallásos gondolkodás
erősen ragaszkodik az imádsághoz, és abban találja éltető elemét.
Ha meg akarjuk
érteni az imával kapcsolatos törvényszerűségeket, akkor először is analizálnunk
kell egy kicsit az imát.
Minthogy az ima a
tudatnak több különböző tevékenységét jelenti, a sokféle minőségű imádság nem
képez egy egyszerű egészet. Az imák jellegét három módon különböztethetjük meg
attól függően, hogy mi a célunk az imádságunkkal.
Talán az egyik
leggyakoribbnak mondható imák azok, amelyekben kifejezetten világi előnyöket
kérnek (ennivalót, ruházatot, pénzt, munkahelyi alkalmaztatást, sikereket,
betegségből való felgyógyulást, stb.)
Vannak lelki
problémákban útmutatást és segítséget kérő imák, melyek a kísértések legyőzéséért,
és spirituális növekedésért hangzanak el.
Végül, léteznek
olyan imák is, amelyekből hiányzik a kérés, és csupán az isteni tökéletesség
imádásából vagy szemléletéből állnak, és lényegük egy mélységes törekvés az
Istennel való egyesülésre. Ilyen ima a misztikus extázisa, a bölcs elmélkedése,
a szent szárnyaló elragadtatása. Igazi
közvetlen kapcsolat ez az Isten és ember között, mert az ember, szeretetben és
imádságban kiárasztja önmagát AHHOZ, aki mint legfőbb vonzerő magához emeli az
emberi szívet.
A láthatatlan
világokban számtalan intelligens lény létezik, akik kapcsolatban állnak az
emberrel. Valóságos Jákob létrája ez, amelyen Isten angyalai fel- és alájárnak,
s legfelül az Úr áll. Vannak közöttük hatalmas spirituális erők, míg mások
egészen alacsony lények, és intelligenciában nem érnek fel az emberig.
Amikor a világi
előnyökhöz jutás érdekében imádkozik valaki, több féle módon kaphat rá választ.
Az ilyen ima elmondója egyszerű valaki, s így az Istenről való elképzelése is
egyszerű. Úgy gondol a Teremtőre, mint aki az ő szükségleteiről gondoskodik,
közeli és szoros kapcsolatban van az ő mindennapi életével, és ezért oly
természetesen fordul hozzá a mindennapi kenyeréért, mint a gyermek a szüleihez.
Az ilyen kívánság formát teremt, amit az egyén megtölt élettel és irányító
energiával. Ezt a rezgő, finomabb anyagból álló teremtményt egyetlen gondolat
éltet - segítségre, élelemre van szükség. Az ilyen indíttatású ember azt hiszi,
hogy a rajta segítő embertárs szívébe Isten sugalmazza a gondolatot, hogy
segítsen neki. A szó legmélyebb értelmében ez igaz is, minthogy ebben az
Univerzumban minden élet és erő Istentől ered, de a közvetítő közeg - éppen az isteni
törvények alapján - mégis az imádság által teremtett vágyforma.
A segélykérést
meghallhatja egy angyal, vagy egy olyan ember, aki a fizikai testét időlegesen
letéve a láthatatlan világokban dolgozik. Ebben az esetben valamely láthatatlan
intelligencia hozza létre a kapcsolatot a kérés és a beteljesedés között.
Amennyiben az evilági előnyökre
irányított ima "hasztalanul" hangzik el (csak a személyiség által
irányított ember szerint hasztalan, és nem talál meghallgatásra), akkor annak
valamilyen rejtett oka van. Minden ember gyűjtött magának adósságokat, melyeket
vissza kell fizetnie rossz gondolatai, vágyai, és cselekedetei miatt (Karma
Törvény).
Ha valaki a
múltban elkövetett bűnei miatt súlyos következményeket kell elszenvedjen, az
hiába ostromolja az eget imáival! Az általa alkotott vágyformát hiába küldi ki,
mert az, ahova csak ér, mindenütt a régi rossz tettek áramával fog találkozni,
melyek visszavetik útján. A saját érdekeket képviselő imádság estében gyakran
úgy tűnik, hogy az egyik imára érkezik felelet, a másikra nem, de mindkét esetben
törvényszerű az eredmény.
Tudnunk kell, hogyha
egy szó szándékot tartalmaz, akkor az üzenetként és kérésként lép be a
tudatosság terébe - így a mindenség tájékoztatást kap a vágyainkról. Az
egyetemes tudatosság teljesítő képessége határtalan! Minden üzenet (ima)
meghallgatásra talál, és választ vált ki. Egyetlen szándék sincs elrejtve, de
teljesülésüknek lehetnek akadályai, hiszen annyi ellentmondás rejlik bennünk.
A lelki problémák
feloldásáért elhangzó imáknak kettős hatásuk van: egyrészt kihatnak a finomabb
világokra és segítséget vonzanak, másrészt visszahatnak az imádkozó személyre.
Az ima először felkelti az angyalok, vagy a testen kívüli dolgozó tanítványok
figyelmét, akik folytonosan keresik az alkalmat, hogy a bajban lévőkön
segítsenek. Ők azután tanácsot, bátorítást, megvilágosodást sugalmaznak az
agytudatba, és így a legközvetlenebb módon felelnek az imára.
A segítők eszméket
sugalmaznak, melyek megoldják az intellektuális nehézségeket, fényt vetnek
valamely bonyolult erkölcsi problémára, vagy édes vigaszt öntenek a
megszomorodott szívbe, lecsillapítván háborgását, megnyugtatván kedélyeit.
A lelki problémák
feloldására irányított imákra az ún. szubjektív
válasz abban áll, hogy az ima maga visszahat az imádkozóra. Imájával ugyanis
szívét és elméjét befogadóképessé teszi, ezáltal elcsitul alacsonyabb természete,
és így a magasabb erő, és megvilágosodás akadálytalanul leáramolhat.
Még sokkal kifejezettebb
módon érkezik a segítség kívülről és belülről egyaránt, ha az ima spirituális megvilágosodásért,
szellemi fejlődésért hangzik el.